REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

zdomu.edu.pl

 1. Postanowienia ogólne

Niniejszy regulamin, zwany dalej „Regulaminem”, określa zasady korzystania ze sklepu internetowego znajdującego się pod adresem URL https://zdomu.edu.pl zwanego dalej „Sklepem”.

  1. Adres Sklepu i dane kontaktowe: adres internetowy zdomu.edu.pl
  2. Informacje dotyczące zakresu przetwarzania danych osobowych przez Sklep („Polityka prywatności”) oraz zakres wykorzystania plików cookies („Polityka cookies”) znajdują się pod adresem URL: zdomu.edu.pl/polityka-cookis
  3. Każda osoba przed przystąpieniem do użytkowana Sklepu powinna zapoznać się z jego Regulaminem.
  4. Dokonywanie zakupów w Sklepie wymaga od Klienta posiadania aktywnego i sprawnego konta poczty elektronicznej email.
  5. Każda osoba przed przystąpieniem do użytkowania Sklepu powinna zapoznać się z jego Regulaminem oraz wyrazić zgodę na jego warunki.

2. Definicje

Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają odpowiednio:

  1. Sklep Internetowy / Sklep – sklep internetowy działający pod adresem zdomu.edu.pl prowadzący sprzedaż produktów na odległość, w tym produktów.
  2. Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, poza dniami ustawowo wolnymi od pracy.
  3. Klient – każdy podmiot dokonujący zakupu w Sklepie Internetowym zgodnie z treścią Regulaminu, w tym Konsument jak i Przedsiębiorca oraz Przedsiębiorca-Konsument.
  4. Użytkownik – każdy podmiot korzystający z Internetu, który wejdzie na stronę internetową Sklepu.
  5. Konto Klienta – pole zawierające dane na temat przeprowadzanych transakcji oraz instrument służący do realizacji składanych przez Klienta zamówień.
  6. Newsletter – usługa świadczona przez Sklep Internetowy na rzecz Użytkownika, którzy wyrazili zgodę na przesyłanie im Newslettera, polegająca na wysyłaniu do takich Użytkowników wszelkich informacji o działaniu Sklepu Internetowego, po dobrowolnym podaniu przez Użytkownika adresu e-mail, imienia i nazwiska.
  7. Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej z przedsiębiorcą, niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. 
  8. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka nieposiadająca osobowości prawnej, dokonująca czynności prawnej we własnym imieniu w ramach działalności gospodarczej lub zawodowej, w tym dokonująca zakupów w Sklepie w celu związanym bezpośrednio ze swoją działalnością gospodarczą, gdy korzystanie ze Sklepu w tym dokonywanie zakupów w Sklepie stanowi dla tej osoby charakter zawodowy, wynikający w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępniony na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej.
  9. Przedsiębiorca–Konsument – osoba fizyczna, w tym dokonująca zakupów w Sklepie w celu związanym bezpośrednio ze swoją działalnością gospodarczą, gdy korzystanie ze Sklepu w tym dokonywanie zakupów w Sklepie nie stanowi dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej.
  10. Regulamin – niniejszy dokument, określający warunki i zasady korzystania ze Sklepu Internetowego oraz nabywania w nim produktów, w tym produktów cyfrowych
  11. Rejestracja – dobrowolne podanie danych przez Klienta Sklepu polegające na wypełnieniu formularza dostępnego na łamach tego Sklepu.
  12. Audiobooki - cyfrowych audiobooków oraz kursów internetowych o tematyce edukacyjnej, które są udostępniane w formie materiałów wideo, dokumentów oraz innych form elektronicznych (przede wszystkim PDF).
  13. Szkolenie internetowe - nauka przez Internet (e-learning) to każda usługa szkoleniowa dostarczana Użytkownikowi w formie elektronicznej. Z uwagi na to, że Szkolenie internetowe jest prowadzone online to ma do niego zastosowanie wyjątek od prawa do odstąpienia od umowy określonym w art. 16 akapit pierwszy lit. m) dyrektywy 2011/83/UE, który stanowi, że konsument traci prawo do odstąpienia od umowy w przypadku rozpoczęcia wykonywania umowy, na przykład w przypadku pobrania lub strumieniowego odtwarzania treści, z zastrzeżeniem udzielenia przez konsumenta uprzedniej wyraźnej zgody na rozpoczęcie świadczenia w czasie trwania okresu na odstąpienie od umowy oraz przyjęcia przez niego do wiadomości, że tym samym traci on przysługujące mu prawo do odstąpienia od umowy, które zostało wprowadzone do polskiego porządku prawnego ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta w art. 38 pkt. 13.
  14. System teleinformatyczny – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego.

3. Rodzaje i zakres działalności Sklepu

  1. Sklep oferuje kursy i materiały edukacyjne w formie cyfrowej, w tym pliki PDF, nagrania wideo, pliki audio i inne materiały dostępne online.
  2. Oferowane produkty cyfrowe są dostępne w formacie elektronicznym, niewymagającym fizycznej dostawy. 

4. Wymogi techniczne

  1. W celu prawidłowego i niezakłóconego korzystania ze Sklepu stacja/ urządzenie końcowe Klienta winna spełniać poniższe minimalne wymagania techniczne:
  2. aktywne łącze internetowe;
  3. włączona akceptacja plików cookies oraz Skryptów Java;
  4. aktywny adres poczty elektronicznej.
  5. Sklep nie jest zobowiązany do dostarczenia powyższych urządzeń i/lub oprogramowania.
  6. Instalacja oprogramowania, o którym mowa w ustępie 1 i 2 jest przedmiotem oddzielnej umowy licencyjnej pomiędzy Klientem a licencjodawcą.
  7. Witryna internetowa sklepu dopasowana jest do rozdzielczości ekranu 1920x1080
  8. Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z przepisami prawa oraz postanowieniami niniejszego Regulaminu.

5. Składanie Zamówień:

  1. Sklep, przed dokonaniem potwierdzenia zakupu, przedstawia Klientowi następujące informacje:
  2. dokładny opisu danego produktu i jego cech;
  3. łączną cenę zamówionych produktów wraz z podatkami;
  4. dotyczące sposobu i terminu zapłaty;
  5. dotyczące sposobu i terminu spełnienia świadczenia przez przedsiębiorcę.
  6. Dokonanie zakupu Produktu nie wymaga/wymaga rejestracji w Sklepie.
  7. Zamówienia można składać poprzez stronę internetową Sklepu. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Zamówienia są realizowane do 7 dni roboczych.
  8. Klient dokonuje wyboru szkoleń poprzez dodanie ich do koszyka, a następnie przechodzi do realizacji zamówienia.
  9. W trakcie składania zamówienia, Klient zobowiązany jest do podania prawidłowych danych osobowych oraz kontaktowych.
  10. W wypadku, gdy podane dane nie są kompletne, Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za konsekwencje nieskorzystania Zamawiającego ze szkolenia oraz nieotrzymania przesyłki.
  11. Klient w procesie składania zamówienia może wyrazić wolę otrzymania faktury VAT (w przypadku indywidualnych preferencji należy poinformować o tym fakcie Dostawcę w odrębnym e-mailu), która zostanie przesłana drogą elektroniczną na wskazany adres e-mail w postaci elektronicznego obrazu (pdf). Warunkiem wystawienia faktury jest podanie prawidłowych i kompletnych danych w formularzu zamówienia. Niniejsza deklaracja uprawnia również Dostawcę do wystawiania i przesyłania faktur w formie elektronicznej, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2012 r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej.
  12. Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia go przez Klienta i kliknięcia przycisku „Zamawiam i płacę”. w zależności od rozwiązań wprowadzonych w sklepie. 

6. Płatności:

    1. Klient może dokonać płatności za zamówione szkolenia za pomocą dostępnych w Sklepie metod płatności, takich jak przelew, BLIK, karta kredytowa.
    2. Wszystkie ceny podane w Sklepie są w PLN (złotówki) oraz są cenami brutto, zawierającymi podatek VAT.
    3. W przypadku braku możliwości dokonania płatności, Sklep skontaktuje się z Klientem w celu rozwiązania problemu.
    4. Ceny promocyjne nie łączą się z przysługującymi Klientowi innymi rabatami wynikającymi m.in. z czasowych akcji rabatowych, akcji wyprzedażowych lub indywidualnych ustaleń z Dostawcą.
    5. W przypadku nieudanej płatności, Klient zostanie poinformowany o konieczności dokonania płatności ponownie.
    6. W przypadku anulowania zamówienia przez Sklep, Klient otrzyma pełny zwrot zapłaconej kwoty w terminie do 14 (czternaście) dni roboczych.

7. Realizacja Zamówień:

  1. Po złożeniu zamówienia, Klient otrzymuje potwierdzenie jego przyjęcia na podany adres e-mail.
  2. Dostęp do zakupionych produktów jest udzielany niezwłocznie po zaksięgowaniu płatności.
  3. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za brak dostarczenia e-maila z informacjami, dotyczącymi realizacji zamówień z przyczyn niezależnych od Sklepu lub zakwalifikowania przez program pocztowy wiadomości mailowej, jako spam.

8. Reklamacje i Zwroty:

  1. Klient ma prawo do zgłoszenia reklamacji dotyczących zakupionych Szkoleń internetowych i Audiobooków.
  2. Reklamacje należy składać na adres e-mail: kontakt@kursylogos.pl z dokładnym opisem problemu oraz danymi umożliwiającymi identyfikację zamówienia.
  3. Sklep rozpatrzy reklamację w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania i poinformuje Klienta o wyniku postępowania reklamacyjnego.
  4. Zwrot ceny produktu w przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, będzie dokonywany w sposób ustalony z Klientem, w terminie do 7 dni od momentu poinformowania Klienta o rozstrzygnięciu reklamacji na jego korzyść.
  5. Klient będący konsumentem posiada możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.

9. Odstąpienie od umowy:

  1. Zgodnie z art. 38 ust. 1 pkt 13 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość w przypadku, gdy umowa dotyczy dostarczania treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli realizacja usługi (dostarczenie treści cyfrowych) rozpoczęła się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  2. W związku z powyższym, ponieważ Sklep oferuje treści cyfrowe w formie szkoleń wideo (np. e-booki, nagrania z webinarów, dostęp do platform edukacyjnych), które są dostępne do pobrania lub odtworzenia online, Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy po rozpoczęciu realizacji usługi, czyli udzieleniu dostępu do zakupionych materiałów.
  3. Dokonując zakupu Klient oświadcza, że nie przysługuje mu prawo do odstąpienia od umowy po uzyskaniu dostępu do zakupionego szkolenia i jest tego faktu świadomy. Akceptując ten fakt, klient wyraża zgodę na rozpoczęcie świadczenia (uzyskanie dostępu do szkolenia). Akceptacja oznacza też zgodę na rozpoczęcie świadczenia, tj. zgodę na przyznanie dostępu do zamówionego kursu. Realizacja przyznania dostępu do szkolenia to równocześnie potwierdzenie zawarcia umowy na odległość, które zawiera zgodę kupującego na dostarczenie treści cyfrowych w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy.
  4. Przed dokonaniem zakupu, Klient zostanie wyraźnie poinformowany o braku prawa do odstąpienia od umowy po rozpoczęciu korzystania z treści cyfrowych.

10. Ochrona Danych Osobowych

  1. Poprzez złożenie zamówienia, Klient upoważnia Administratora i Współadministratora do przetwarzania jego danych osobowych wskazanych w formularzu zamówienia, dla celów realizacji sprzedaży usługi.
  2. Dane osobowe podane przez Klienta przy składaniu zamówienia będą przetwarzane przez Organizatora na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchyleniu dyrektywy 95/46/WE, dalej: Rozporządzenie ogólne o ochronie danych – realizacja umów dotyczących sprzedaży Szkoleń internetowych.
  3. Współadministratorami danych osobowych Klienta na potrzeby wykonania usługi sprzedaż Szkoleń internetowych, w tym obsługi zamówienia, są Administrator i Współadministrator. Klienta ma prawo wglądu do swoich danych osobowych oraz żądania ich poprawienia bądź usunięcia. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do wykonania umowy sprzedaży.
  4. Informacje dotyczące zakresu przetwarzania danych osobowych przez Sklep („Polityka prywatności”) oraz zakres wykorzystania plików cookies („Polityka cookies”) znajdują się pod adresem URL https://zdomu.edu.pl/polityka-cookis
  5. Klient może udzielić dobrowolnej zgody na przetwarzanie jego danych osobowych w zakresie wykraczającym poza określony w ust. 1 powyżej, w tym dla celów marketingowych, przesyłania informacji handlowych bądź przeprowadzania ankiet i badań.

11. Prawa autorskie:

  1. Wszystkie szkolenia internetowe udostępnione w Sklepie są chronione prawami autorskimi i podlegają ochronie przewidzianej w ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 Nr 24 poz.83 z późn. zm.).
  2. Zakupionych bądź uzyskanych nieodpłatnie dostępów do Szkoleń internetowych oraz Audiobooków nie można udostępniać osobom trzecim za pomocą kopiowania.
  3. Klient ma prawo korzystać z produktów zakupionych w Sklepie lub udostępnionych bezpłatnie przez Administratora tylko na własny użytek zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  1. Klient nie może udostępniać produktów zakupionych bądź uzyskanych nieodpłatnie w Sklepie innym osobom.
  2. Klient nie może i nie jest uprawniony do rozpowszechniania ani wprowadzania do obrotu produktów zakupionych w Sklepie w całości lub we fragmencie.
  3. Kupujący nie jest uprawniony do modyfikowania struktury pliku, zmiany jego formatu, dystrybuowania go oraz odtwarzania publicznie. Wszelkie próby łamania zabezpieczeń plików i odszyfrowywania ich zawartości są zabronione.
  4. Klient jest zobowiązany do zadbania o to, by żadne osoby nieuprawnione nie korzystały z produktów zakupionych w Sklepie w sposób niezgodny z prawem lub regulaminem.

12. Własność intelektualna:

Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek materiałów publikowanych na stronie internetowej Sklepu (w tym w szczególności grafiki, tekstów, zdjęć i opisów towarów) bez pisemnej zgody Sklepu.

13. Wejście w życie i zmiany Regulaminu:

  1. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie internetowej Sklepu.
  2. Niniejszy Regulamin może zostać zmieniony, a informacja o zmianach Regulaminu zostanie przesłana Klientowi na adres e-mail, wskazany w zamówieniu na 14 (czternaście) dni przed wejściem w życie zmienionego Regulaminu.
  3. Dodatkowo zmiany Regulaminu zostaną opublikowane na stronie Sklepu na 14 (czternaście) dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu.
  4. Wszystkie zamówienia przyjęte przez Właściciela Sklepu do realizacji przed dniem zmiany Regulaminu są realizowane na podstawie regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia przez klienta.
  5. W razie, gdy klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu zobowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Właściciela Sklepu w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu.

14. Postanowienia Końcowe:

  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w tym w szczególności ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. 2000 nr 22 poz. 271 ze zm.) ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 ze zm.).
  2. Ewentualne spory powstałe między Klientem niebędącym Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem, a Sklepem będą rozstrzygane przez sąd miejscowo właściwy dla siedziby sklepu.
  3. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Klienta będącego jednocześnie Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem przysługujących mu na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, w tym w szczególności art. 556-557 Kodeksu Cywilnego. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.
  4. Informacje w zakresie możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
  1. Klient będący konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
  • Stały polubowny sąd konsumencki działający przy Inspekcji Handlowej- możliwość zwrócenia się z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży;
  • wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej możliwość zwrócenia się z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego do czasu zakończenia sporu między Klientem a sklepem;
  • powiatowy (miejski) rzecznik konsumentów lub organizacja społeczna, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl
  • platformie Online Disputes Resolution (ODR) dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.